Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ολοκλήρωσε το δεύτερο Αθλητικό Συνέδριο της FIA, με τις ακόλουθες αποφάσεις να έχουν ληφθεί για αλλαγές στους κανονισμούς της F1 για το 2015.
Η τελευταία ημερομηνία κατά την οποία οι αθλητικοί και οι τεχνικοί κανονισμοί μπορούν να αλλάξουν χωρίς ομόφωνη συμφωνία έχει αλλάξει από 30 Ιουνίου, στην 1η Μαρτίου κάθε έτους, αρχής γενομένης από το 2015.
Αλλαγές Αθλητικών Κανονισμών για το 2015
Κινητήρες
Ο αριθμός των κινητήρων που επιτρέπονται από κάθε οδηγό σε μια σεζόν θα είναι τέσσερις. Ωστόσο, εάν υπάρχουν περισσότεροι από 20 αγώνες στη σεζόν, ο αριθμός θα αυξηθεί σε πέντε.
Η ποινή για μια πλήρη αλλαγή της μονάδας παραγωγής ισχύος θα είναι η εκκίνηση από το πίσω μέρος του grid, όχι από τα πιτ.
Αεροδυναμικές δοκιμές
Ο αριθμός των αεροδυναμικών δοκιμών στη σήραγγα θα μειωθεί από 80 ώρες την εβδομάδα σε 65 ώρες την εβδομάδα.
Η χρήση σε Computational Fluid Dynamics (CFD) θα μειωθεί από 30 σε 25 Teraflops.
Δύο περίοδοι κατάληψης της σήραγγας θα επιτρέπονται σε μία μέρα (όχι μόνο μία).
Οι ομάδες θα είναι σε θέση να ορίσουν μία αεροδυναμική σήραγγα σε ένα μόνο έτος.
Δοκιμές
Θα υπάρξουν τρεις δοκιμές πριν από τη σεζόν, τεσσάρων ημερών η κάθε μία στην Ευρώπη το 2015 (επί του παρόντος οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν εκτός Ευρώπης). Αυτό θα πρέπει να μειωθεί σε δύο δοκιμές τεσσάρων ημερών το 2016.
Θα υπάρξουν δύο δοκιμές δύο ημερών μέσα στη σεζόν, η καθεμία στην Ευρώπη (αντί για τέσσερις που είναι σήμερα). Δύο από αυτές τις τέσσερις ημέρες θα πρέπει να προορίζονται για τους νέους οδηγούς.
Προδιαγραφή αυτοκινήτων σε GP
Οι ισχύοντες περιορισμοί στο parc ferme θα ισχύουν πλέον από την έναρξη της τρίτης περιόδου δοκιμαστικών αντί για την έναρξη των κατατακτήριων.
Τροχοί και ελαστικά
Η απαγόρευση των κουβερτών των ελαστικών θα πρέπει να ακυρωθεί για το 2015. Αυτό θα συζητηθεί εκ νέου, εάν και όταν η διάμετρος των τροχών και των ελαστικών αυξηθεί στο μέλλον.
Απαγόρευση της κυκλοφορίας του προσωπικού
Η απαγόρευση της κυκλοφορίας το βράδυ της Παρασκευής θα επεκταθεί από τις 6 στις 7 ώρες το 2015 και θα αυξηθεί σε οκτώ ώρες το 2016.
Επανεκκίνηση υπό αυτοκίνητο Ασφαλείας
Η επανεκκίνηση υπό το αυτοκίνητο Ασφαλείας θα είναι πλέον μια εκκίνηση με ακινητοποιημένα τα μονοθέσια από το grid. Η επανεκκινήσεις αυτές δεν θα πραγματοποιούνται εάν το αυτοκίνητο ασφαλείας χρησιμοποιείται μέσα σε δύο γύρους από την έναρξη (ή την επανεκκίνηση) ενός αγώνα ή εάν υπάρχουν λιγότεροι από πέντε γύροι του αγώνα να απομένουν.
Αλλαγές Τεχνικών Κανονισμών για το 2015
Μια σειρά από αλλαγές έχουν γίνει, ως εξής:
Ένας αριθμός νέων κανονισμών για το ρύγχος για να εξασφαλίζεται αυξημένη ασφάλεια και να παρέχει πιο καλαίσθητη κατασκευή.
Μια σειρά από νέες ρυθμίσεις που αφορούν τα μπλοκ ολίσθησης για να εξασφαλιστεί ότι είναι κατασκευασμένα από ένα ελαφρύτερο υλικό (τιτάνιο) και είναι καλύτερα συγκρατημένα.
Νέοι κανονισμοί για να εξασφαλιστεί ότι οι δίσκοι των φρένων περιστρέφονται με την ίδια ταχύτητα όπως οι τροχοί.
Ένα σύστημα δύο σταδίων συγκράτησης του τροχού είναι πλέον υποχρεωτικό.
Η Formula1 παρατάει επίσημα τους διπλούς βαθμούς και τις επανεκκινήσεις από στάση μετά από περιόδους αυτοκινήτου ασφαλείας για την σεζόν 2015, μετά την τελευταία συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΠΣΜΑ) στο Κατάρ.
Η αφαίρεσή τους είχε συμφωνηθεί όταν η ομάδα στρατηγικής και Επιτροπής της F1 είχε συμβούλιο στη Γενεύη την περασμένη εβδομάδα, αλλά έπρεπε να επικυρωθεί επισήμως στην Ντόχα.
Οι διπλοί βαθμοί, το σύστημα που προτάθηκε από τον Bernie Ecclestone, έγινε φέτος σε μια προσπάθεια να κρατήσει τη μάχη του πρωταθλήματος ζωντανή για όσο το δυνατόν περισσότερο.
Όμως, στον απόηχο των επικρίσεων από τους οπαδούς, βασικές προσωπικότητες του αθλήματος σύντομα συμφώνησαν ότι θα ήταν καλύτερο να αφαιρέσουν αυτό το χαρακτηριστικό μετά από μία σεζόν.
Δεν είχε τελικά καμία επιρροή στην έκβαση του πρωταθλήματος του 2014, με τον Lewis Hamilton κερδίζοντας το φινάλε στο Άμπου Ντάμπι να επεκτείνει τη διαφορά του.
Οι επανεκκινήσεις από στάση, που προορίζονταν για το 2015, ψηφίστηκαν από την F1 Επιτροπής νωρίτερα φέτος, αλλά οι ανησυχίες σταδιακά αυξήθηκαν για την ασφάλεια.
Σύμφωνα με την πρόταση, οι οδηγοί θα έπρεπε να παραταχθούν στο grid μετά από περιόδους αυτοκινήτου ασφαλείας, εφόσον είχαν περάσει δύο γύροι από την έναρξη του αγώνα – ή την επανεκκίνηση – και υπήρχαν πάνω από πέντε γύροι να απομένουν.
Με τους διπλούς πόντους και τις επανεκκινήσεις από στάση να έχουν κοπεί, το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας σηματοδοτεί μια σημαντική προσθήκη μετά από επιτυχημένες δοκιμές στο τέλος της σεζόν.
Το σύστημα, που δοκιμάστηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Βραζιλία και το Άμπου Ντάμπι, έρχεται ως μέρος μιας εκστρατείας ασφάλειας μετά από το σοβαρό ατύχημα του Jules Bianchi κατά το ιαπωνικό Grand Prix.
Λειτουργεί με επιβολή ορίου ταχύτητας στους οδηγούς σε ορισμένους τομείς της πίστας, όταν δεν απαιτείται η έξοδος για το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Πρόσθετες αλλαγές που έχουν επικυρωθεί από το ΠΣΜΑ:
– Σε περίπτωση που το προσωπικό ή εξοπλισμός της ομάδας παραμένει στο grid μετά το σήμα 15 δευτερολέπτων, ο οδηγός του αυτοκινήτου που σχετίζεται πρέπει να ξεκινήσει από το pitlane, ή να του επιβληθεί μια ποινή στάσης 10 δευτερολέπτων.
– Η αντικατάσταση μιας πλήρης μονάδας ισχύος δεν θα καταλήγει πλέον σε μια ποινή, με τις κυρώσεις να εφαρμόζονται σωρευτικά για μεμονωμένα συστατικά του κινητήρα.
– Εάν μια ποινή λόγω κινητήρα για το grid δεν μπορεί να εκπληρωθεί πλήρως, σταδιακά θα εφαρμοστούν χρονικές κυρώσεις στον αγώνα.
– Αν ένα αυτοκίνητο απελευθερωθεί με μη ασφαλή τρόπο, ο σχετικός οδηγός πρέπει να εκπληρώσει μία ποινή 10 δευτερολέπτων στάσης στα pit.
– Οι αγωνοδίκες θα είναι σε θέση να δώσουν ποινή 10 δευτερολέπτων στάσης στα pit κατά τη διάρκεια αγώνων, παράλληλα με των πέντε δευτερολέπτων που θεσπίστηκαν για τη σεζόν του 2014
– Εάν ένας αγώνας διακοπεί, η έξοδος των pit θα κλείσει και όλοι οι οδηγοί θα πρέπει να προχωρήσουν σιγά-σιγά μέσα στο pitlane, σε αντίθεση με τη γραμμή εκκίνησης.
– Το ελάχιστο βάρος του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί κατά 1 κιλό σε 702κιλά
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!