Ο Πρόεδρος της FIA Jean Todt και ο Alejandro Agag , Διευθύνων Σύμβουλος της Formula E Holdings, αποκάλυψαν την πολύ-αναμενόμενη νέα Spark – Renault SRT_01E, το πλήρως ηλεκτρικό μονοθέσιο κατά την ημέρα των εγκαινίων της 65ης Διεθνής Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.
Υπό το βλέμα των προσκεκλημένων και μέλη του Τύπου, η SRT_01E έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από την Racing Spark Technology, με επικεφαλής τον διάσημο Frédéric Vasseur, μαζί με μια κοινοπραξία από τους κορυφαίους κατασκευαστές στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, και θα αγωνίζεται στο πρώτο πρωτάθλημα FIA Formula E – την πρώτη παγκόσμια σειρά ηλεκτρικών μονοθεσιών που θα αρχίσει το Σεπτέμβριο του 2014.
Χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας , η SRT_01E έχει ως στόχο να διευρυνθούν τα όρια του τι είναι σήμερα εφικτό στον ηλεκτρικά μηχανοκίνητο αθλητισμό, εξασφαλίζοντας παράλληλα μια ισορροπία μεταξύ του κόστους-αποτελεσματικότητας και της βιωσιμότητας, μαζί με την αντιμετώπιση των απαιτήσεων των αγώνων εξ ολοκλήρου σε πίστα σε κέντρα πόλεων.
Το monocoque σασί του αυτοκινήτου έχει κατασκευαστεί από τον κορυφαίο ιταλό κατασκευαστή Dallara και έχει αεροδυναμικό σχεδιασμό για την ενίσχυση των προσπέρασεων. Κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και αλουμίνιο, το αμάξωμα θα συμμορφώνεται πλήρως με τις δοκιμές πρόσκρουσης της FIA για το 2014.
Η παροχή του ηλεκτρικού κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων και των ηλεκτρονικών θα είναι από την McLaren Electronics Systems, ως παγκόσμιος ηγέτης στην τεχνολογία υψηλής απόδοσης για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η Williams Advanced Engineering, μέλος του ομίλου Williams των εταιρειών που περιλαμβάνουν την παγκοσμίου φήμης Williams F1 Team, είναι υπεύθυνη για το σχεδιασμό και την προμήθεια των μπαταριών και των συστημάτων διαχείρισης της μπαταρίας που θα παράγουν 200kW (το ισοδύναμο των 270bhp).
Η επίβλεψη στην διασύνδεση των συστημάτων, η βελτιστοποίηση της απόδοσης και η ηλεκτρική ασφάλεια του συστήματος μετάδοσης γίνεται από τον τεχνικό συνεργάτη της Formula E την Renault, ένας ηγέτης στα ηλεκτρικά οχήματα και ειδικός στον μηχανοκίνητο αθλητισμό χάρη στην Renault Sport Technologies και τα προγράμματα Renault Sport F1. Εν τω μεταξύ, ειδικής κατασκευής είναι τα ελαστικά για ζάντες 18 ιντσών που έχουν δημιουργηθεί από τον Επίσημο Προμηθευτή Ελαστικών την Michelin, με μόνο ένα ανθεκτικό ελαστικό να υπάρχει για υγρές και στεγνές συνθήκες, συμβάλλοντας στη μείωση του συνολικού κόστους και στην προώθηση της βιωσιμότητας.
«Συγχαίρω όλους τους εταίρους που συμμετέχουν στην παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού αυτοκίνητου SRT_01E – είναι ένα φανταστικό επίτευγμα”, δήλωσε ο πρόεδρος της FIA Jean Todt. ” Η πρωτοποριακή τεχνολογία που έχει αναπτυχθεί ακολουθεί τις βέλτιστες περιβαλλοντικές πρακτικές, υπογραμμίζοντας τη δυναμική του πρωταθλήματος της Formula E, προκειμένου να ξεκινήσει μια επανάσταση στην ανάπτυξη των νέων συστημάτων ηλεκτροκίνησης, όχι μόνο για το μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά και για καθημερινή χρήση. Αυτό το νέο πρωτάθλημα βασίζεται στον παραδοσιακό ρόλο της FIA ως κορυφαίος υποστηρικτής της καινοτομίας, της τεχνολογίας και των επιδόσεων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.”
Το αυτοκίνητο, το οποίο έχει 10 μήνες στο στάδιο της κατασκευής, θα πρέπει να χρησιμοποιείται από όλες τις 10 ομάδες και τους 20 οδηγούς που θα ανταγωνίζονται στη νέα σειρά μηδενικών εκπομπών ρύπων, αν και μόνο για την πρώτη σεζόν ως Formula E θα είναι ένα «ανοικτό πρωτάθλημα» σχεδιάσμένο για να ενθαρρύνει τους κατασκευαστές να φτιάξουν το δικό τους αυτοκίνητο για να συμβάλουν στην επιτάχυνση του R&D για το ηλεκτρικό όχημα. Συνολικά 42 αυτοκίνητα θα παραχθούν από την Spark με κάθε οδηγό να κάνει χρήση δύο αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια των αγώνων μίας ώρας.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!