Τα σχέδια της F1 για ενεργητικά αεροδυναμικά συστήματα από το 2026 αναμένεται να τροποποιηθούν, μετά και από κάποια ανησυχητικά ευρήματα που υπήρξαν κατά τη διάρκεια προσομοιώσεων σε πρώιμο μοντέλο των νέων μονοθεσίων.
Ως μέρος της προσπάθειας για αύξηση των επιδόσεων των μονοθεσίων, ώστε να μπορέσει να εξισορροπηθεί η μετάβαση σε υβριδικούς κινητήρες συνεισφοράς 50/50 στη θερμική και ηλεκτρική συνιστώσα, αναμένεται τα μονοθέσια του 2026 να διαθέτουν κινητά αεροδυναμικά στοιχεία στο σώμα τους.
Η ιδέα πατά στο ότι οι πτέρυγες των ομάδων θα μπορούν να τρέχουν σε διαρρύθμιση υψηλής κάθετης δύναμης σε καμπές που απαιτείται έντονη πρόσφυση, ενώ σε ευθείες θα μπορούν τα πτερύγια να μετακινηθούν σε διαρρύθμιση χαμηλής οπισθέλκουσας, για υψηλότερη τελική ταχύτητα.
Μια εναλλακτική που έχει διερευνηθεί είναι η ύπαρξη κινητών στοιχείων μόνο στην πίσω πτέρυγα, καθώς αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει σε απόλυτα συνεργασία με το DRS και θα ήταν η λιγότερο πολύπλοκη λύση.
Ωστόσο, με κάποιες ομάδες να δοκιμάζουν στους προσομοιωτές τους το πρώτο μοντέλο των νέων κανονισμών, υπό την ονομασία “Fangio” μοντέλο βάσης, ανέκυψαν κάποια ανησυχητικά χαρακτηριστικά.
Βάσει πηγών του Motorsport.com, όταν η πίσω πτέρυγα βρίσκεται σε low drag διαρρύθμιση και ο κινητήρας βρίσκεται υπό πλήρη ισχύ, το μονοθέσιου δεν μπορούσε να οδηγηθεί, με πολλά παραδείγματα οδηγών να έχουν τετακέ στις ευθείες υπό επιτάχυνση ή να είναι αδύνατο να αλλάξουν για το παραμικρό κατεύθυνση χωρίς το πίσω μέρος να ολισθαίνει.
Αυτό προκλήθηκε από αλλαγές στην αεροδυναμική ισορροπία του μονοθεσίου που εκτιμάται ότι ήταν τρεις φορές μεγαλύτερη από αυτή που βιώνει ένα μονοθέσιο αυτή τη στιγμή όταν ανοίγει το DRS.
Πηγή εντός του αντικειμένου δήλωσε πως ο μόνος τρόπος να αποτραπεί το τετακέ του μονοθεσίου ήταν να οδηγηθεί τόσο συντηρητικά που εν τέλει οι γύροι κατέληξαν να είναι πιο αργοί από αυτούς που κάνουν αυτή τη στιγμή τα μονοθέσια της Formula 2(!).
Γίνεται αντιληπτό πως αντιπρόσωποι της FIA επισκέφτηκαν τις εγκαταστάσεις ομάδων για να κατανοήσουν καλύτερα το τί συνέβαινε με τις προσομοιώσεις και το τί μπορούν να μάθουν απ’ αυτές για τη συνέχεια.
Πηγές από το εσωτερικό της FIA αποκάλυψαν πως το συμπέρασμα από τις δοκιμές αυτές είναι τα κινητά αεροδυναμικά στοιχεία δεν θα λειτουργήσουν στα μονοθέσια, εάν βρίσκονται μόνο στην πίσω πτέρυγα.
Αντιθέτως, η FIA αποφάσισε πως τα κινητά μέρα για τα μονοθέσια του 2026 θα πρέπει να βρίσκονται και στην εμπρός και στην πίσω πτέρυγα, ώστε να λειτουργούν σε συνεργασία εάν θέλει το μονοθέσιο να μπορέσει να δώσει τα επιθυμητά χαρακτηριστικά επίδοσης.
Εξασφαλίζοντας πως και οι δύο πτέρυγες θα μετακινούνταν, τότε η μετακίνηση του σημείου αεροδυναμική ισορροπίας δεν θα είναι τόσο μεγάλη, προκαλώντας τα προβλήματα που φάνηκαν στους προσομοιωτές.
Daniel Ricciardo’s world goes spinning 😵💫
Watch all the biggest moments at Suzuka from onboard with the drivers 🎥#F1 #JapaneseGP #DrivenToPerfection @qatarairways
— Formula 1 (@F1) April 9, 2024
Καθώς συνεχίζονται οι προσπάθειες για τον καθορισμών των τεχνικών κανονισμών πριν το τέλος του Ιουνίου, ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, σχολίασε πως καλωσορίζει την ακρόαση της FIA από τις ομάδες για της ανησυχίες που έχουν από τα ευρήματα των πρώτων δοκιμών.
Πέρυσι, ο Βρετανός είχε προειδοποιήσει πως με τους νέους κανονισμούς υπήρχε το ρίσκο να φτιαχτούν μονοθέσια “Φρανκενστάιν”, λόγω του τρόπου με του οποίου οι κανονισμοί για τα νέα σασί θα πρέπει να στραφούν γύρω από τη μονάδα ισχύος των ομάδων.
“Θεωρώ πως έχει γίνει καλή πρόοδος”, δήλωσε ο Horner στο Motorsport.com. “Η FIA έλαβε υπόψη μέρος του feedback και ήδη έχουν γίνει κάποιες τροποποιήσεις”.
“Αναμένουμε τους κανονισμούς για το σασί, που θα είναι δομικό στοιχείο του πακέτου του 2026, καθώς θα αλληλεπιδρά με τις νέες μονάδες ισχύος. Όλες οι ομάδες εργασίας που υπάρχουν εργάζονται σκληρά πάνω στο project αυτό και είναι σημαντικό να καταλήξουμε κάπου στο άμεσο μέλλον”.
Ερωτώμενος εάν τα ευρήματα από τον προσομοιωτή από τις ομάδες αποτελούν σοβαρό λόγο ανησυχίας, ο Horner απάντησε: “Οι κανόνες είναι ίδιοι για όλους στο τέλος της ημέρας”.
“Έτσι, έχει να κάνει με το πώς τους εφαρμόζεις και τους μεταφράζεις. Δεν θεωρώ πως φοβόμαστε, όποιοι κι αν είναι οι κανονισμοί. Πρόκειται για το ίδιο σημείο έναρξης για όλους”.
“Όταν οριστικοποιηθούν, τότε θα ανακαλύψουμε, πέραν πάσης αμφιβολίας, τα όποια προβλήματα υπάρχουν με αυτούς. Αυτό δεν διαφέρει από οποιαδήποτε άλλη αλλαγή κανονισμών όμως”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!