Η οδηγία της McLaren στην ενδοεπικοινωνία με τον Lando Norris ήταν παρατεταμένη, καθώς προσπάθησε να πείσει τον Βρετανό οδηγό να παραχωρήσει τη θέση του στον κατά μεγάλο μέρος του αγώνα πρωτοπόρο του Ουγγρικού Grand Prix Oscar Piastri.
Ο Norris είχε λάβει μια undercut στρατηγική παρά το γεγονός ότι έτρεχε πίσω από τον team-mate του Piastri, αν και οι δύο είχαν χωριστεί κατά πάνω από τέσσερα δευτερόλεπτα έως ότου ο Piastri βγήκε λίγο εκτός στη στροφή 11 και μειώθηκε η διαφορά κατά περίπου 2,5 δευτερόλεπτα.
Αυτό έβαλε τη στρατηγική της ομάδας σε πιο επισφαλή νερά, καθώς ήταν βέβαιο ότι ο Norris θα έκανε το undercut στον team-mate του καθώς οι δυο τους θα έκαναν τις στάσεις τους.
Υπήρχαν ανησυχίες ότι οι McLaren θα έχανε από τη στρατηγική του Lewis Hamilton, ή ένα πιθανό undercut από τον Max Verstappen, και έτσι η ομάδα ήθελε να το καλύψει αυτό σταματώντας πρώτα τον Norris.
Ακολουθεί η απομαγνητοφώνηση των διαβουλεύσεων μεταξύ των αντίστοιχων μηχανικών, του Tom Stallard που καλεί τα πλάνα για τον Piastri και του Will Joseph που χειρίζεται τον αγώνα του Norris από το pitwall.
Γύρος 43, Tom Stallard προς Oscar Piastri: Πιστεύουμε ότι δεν θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε τον Hamilton. Είναι πολύ νωρίς να σταματήσουμε τώρα.
Γ43, TS: Oscar, πόσο μακριά πιστεύεις ότι μπορούμε να φτάσουμε; Μπορούμε να φτάσουμε στο στόχο γύρων του Σχεδίου Α;
Γ43, Will Joseph προς Lando Norris: Lando, η διαφορά από τον Hamilton είναι 28,5, πιστεύουμε ότι είναι λίγο νωρίς αυτή τη στιγμή. Θα θέλαμε να πετύχουμε στόχο μείον πέντε με όποιο ρυθμό μπορούμε.
Γ45, WJ: Lando, ευκαιρία: Η στροφή 2 σημείο πέδησης είναι καλή, λιγότερο προς το apex.
Το μεταγενέστερο μήνυμα του Joseph προς τον Norris φάνηκε να ήταν μια κάπως κωδικοποιημένη κλήση για pit stop, και το έκανε δεόντως στο τέλος του 45ου γύρου.
Ο Piastri, που εξακολουθούσε να προηγείται, παρακολουθούσε τις κινήσεις του team-mate του στο pitlane. Ο Stallard ενημέρωσε τον Piastri ότι ο Norris είχε πλέον ολοκληρώσει την τελευταία του στάση στα pit – μια αλλαγή από τα σκληρά σε μεσαία ελαστικά. Ο Αυστραλός επρόκειτο να βάλει τα ίδια ελαστικά, αλλά στο τέλος του 47ου γύρου για να μεγαλώσει οριακά περισσότερο το κομμάτι του, έτσι ζητήθηκε από τον Piastri να πάρει ότι ακόμα έχουν τα ελαστικά του πριν μπει στα pit για μια τελευταία φορά.
Γ46, TS: Ο Lando μπήκε στο pit για να καλύψει τον Hamilton. Θα διαχειριστούμε αυτή την κατάσταση. Πάνε στον καλύτερο ρυθμό σου τώρα. Ο καλύτερος ρυθμός.
Γ46, TS: Ο καλύτερος ρυθμός, μην ανησυχείς για τον Lando.
Ο Norris κρατήθηκε επίσης ενήμερος και, καθώς ο Piastri έβγαινε από τα pits μακριά από τον Hamilton, η McLaren ένιωθε σίγουρη ότι είχε κλείσει στο 1-2. Έτσι, ο Joseph είπε στον Norris να εφαρμόσει τον εναλλαγή την πιο κατάλληλη στιγμή.
Γ48, WJ: Εντάξει Lando, ο Oscar μόλις μπήκε στα pit. Μάλλον θα βγει ακριβώς από πίσω σου. Θα θέλαμε να αποκαταστήσουμε την σειρά όποτε σε βολεύει.
Ωστόσο, ο Piastri έκανε ένα μικρό λάθος στον γύρο εξόδου του και πάτησε τα χαλίκια στην έξοδο της στροφής 12 για να χάσει χρόνο από τον Norris. Και, σε αντίθεση με τον Norris, δεν μπόρεσε να ανεβάσει αρκετά τον ρυθμό για να κλείσει τη διαφορά.
Έχοντας βγει από τα pits περίπου 2,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Norris, ο Piastri είχε χάσει επιπλέον χρόνο από το πέρασμα του από τα χαλίκια και από τον Norris που είχε ήδη θερμότερα ελαστικά.
Ο Joseph προσπάθησε έτσι να κρατήσει τον Norris υπό έλεγχο και του ζήτησε να αρχίσει να διαχειρίζεται τα ελαστικά μέχρι το τέλος, περιμένοντας ο οδηγός του να αρχίσει να μειώνει τον ρυθμό του και να επιτρέψει στον Piastri να αρχίσει να κλείνει τη διαφορά για μία σχετικά απροβλημάτιστη εναλλαγή θέσεων. Ο Piastri έλαβε επίσης μια ελαφριά ώθηση για να αρχίσει να ανεβάζει το ρυθμό του και του είπαν οπωσδήποτε ότι θα έπαιρνε πίσω τη θέση μόλις έκλεινε τη διαφορά με τον Norris.
Γ49, WJ: Lando, μόλις 21 γύρους μετά από αυτόν, έχεις τον τρέχοντα ταχύτερο γύρο. Φρόντισε τα ελαστικά.
Γ51, TS: Εντάξει Oscar, μόλις φτάσεις τον Lando, θα ανταλλάξουμε τη θέση. Θέλουμε όμως να αποφύγουμε ο Lando να χρειαστεί να χάσει πολύ χρόνο αγώνα.
Σε αυτή τη συγκυρία, ο Verstappen μόλις είχε κάνει pit και είχε υποστεί undercut από τους Hamilton και Charles Leclerc, ενώ οι McLaren συνέχιζαν να απομακρύνονται περισσότερο από τον Hamilton. Η απώλεια χρόνου από τα τρία αυτοκίνητα πίσω ήταν ακόμα μια ανησυχία, αλλά, όταν έγινε σαφές ότι οι McLaren είχαν τον ρυθμό να διατηρήσουν τη θέση τους, ο Joseph άρχισε να ζητά από τον Norris για την ανταλλαγή στη θέση για άλλη μια φορά.
Ο Norris, ίσως αναλογιζόμενος τις ατυχίες που είχε μέχρι τώρα αυτή τη σεζόν, δεν ήθελε ωστόσο να είναι ιδιαίτερα πρόθυμος σε αυτό το αίτημα. Πρότεινε ότι η ομάδα θα έπρεπε να είχε αντιστρέψει τη σειρά των pit stops εάν ενδιαφερόταν για τη διατήρηση των θέσεων.
Γ53, WJ: Lando, έλεγχος επικοινωνίας παρακαλώ.
LN: Ναι, δυνατά και καθαρά.
WJ: Εντάξει, διαφύλαξε τα ελαστικά στην στροφή 4 και 11 παρακαλώ.
Γ56, WJ: Χρειαζόμαστε να σώσουμε τα ελαστικά και θέλουμε να αφήσουμε τον Oscar να περάσει.
Λ.Ν.: Ε, τότε θα έπρεπε να τον είχατε καλέσει στα pits πρώτo, σίγουρα;
WJ: Δεν έχει σημασία.
LN: Έχει. Για μένα, ίσως.
Μετά από αυτή τη φευγαλέα αντιπαράθεση, ο Joseph ήταν εξοργισμένος καθώς ο Norris δεν έδειξε λίγα σημάδια υποχώρησης. Εξακολουθούσε να ανησυχεί για την κατάσταση των μεσαίων ελαστικών και εξέδιδε συχνές υπενθυμίσεις, ενώ προσπαθούσε επίσης να κάνει έκκληση στη συνείδηση του Norris.
Αντίθετα, ο Norris απάντησε ότι το μόνο που έπρεπε να κάνει ο Piastri ήταν να τον φτάσει, ενώ επέκτεινε τη διαφορά με τον team-mate του παρά τις προτάσεις για επιβράδυνση.
Γ57, WJ: Lando εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι χρησιμοποιείς υπερβολικά τα ελαστικά, στροφή4, στροφή 11 και τα πίσω λάστιχα στην έξοδο από τη στροφή 6, στροφή 9. Ο Oscar είναι 3,5 [δευτερόλεπτα πίσω], ξέρω ότι θα κάνεις το σωστό.
Γ59, WJ: Στροφή 4, Στροφή 11. Θα γίνει βαρετό.
Γ61, WJ: Εντάξει Lando, 10 γύροι απομένουν. Πιστεύουμε ότι και τα δύο αυτοκίνητα χρησιμοποιούν υπερβολικά ελαστικά. Απλά θυμήσου κάθε Κυριακή τις πρωινές συζητήσεις που έχουμε.
LN: Ναι, πες του να προλάβει, σε παρακαλώ.
Μετά ήρθε η διαπραγμάτευση. Ο Norris είχε πλέον το προβάδισμα έως και πάνω από πέντε δευτερόλεπτα, έχοντας ορίσει μια σειρά γύρων στα 1:21δ. Ο Joseph, δείχνοντας ίσως ανησυχία για την αρμονία της ομάδας εν μέσω της στρατηγικής που παρήχθη για να εξασφαλίσει το 1-2 στη McLaren, είπε στον Norris τα σχετικά. Αλλά οι οδηγοί αγώνων σπάνια ασχολούνται με τη ωφέλιμη φιλοσοφία και ο Norris ήθελε να δώσει προτεραιότητα στις πιθανότητες του για το πρωτάθλημα.
Ο Joseph απάντησε ότι αν ο Norris ήταν να κερδίσει τον τίτλο του 2024, θα χρειαζόταν την υποστήριξη της ομάδας – με τον Piastri ως πιθανό wingman για να το κάνει.
Ακόμη και ο συνήθως ήσυχος Piastri άρχισε να αναρωτιέται αν ο Norris επρόκειτο να παίξει το ομαδικό παιχνίδι. Ο Stallard τον διαβεβαίωσε ότι όλα ήταν υπό έλεγχο – και ο Joseph τελικά οδήγησε τον Norris στο να επιβραδύνει στο τέλος του 67ου γύρου για να επιτρέψει την εναλλαγή θέσεων.
Γ64, WJ: Lando, δεν μπορεί να σε προλάβει. Έχεις κάνει σαφές την άποψη σου και πραγματικά δεν έχει σημασία.
LN: Είναι με πολύ πιο γρήγορα ελαστικά. Θέλω να πω, θα προσπαθούσα να είχα επιλέξει το undercut ούτως ή άλλως, αν δεν το έκανα θα…
WJ: Κάναμε αυτή τη επιλογή για το καλό της ομάδας.
LN: Ναι και παλεύω για αυτό το πρωτάθλημα.
WJ: Προσπαθώ να σε προστατέψω, φίλε. Προσπαθώ να σε προστατέψω.
Γ66, WJ: Lando απομένουν πέντε γύροι. Ο τρόπος για να κερδίσεις ένα πρωτάθλημα δεν είναι μόνος σου. Θα χρειαστείς τον Oscar και θα χρειαστείς την ομάδα.
Γ67, OP: Όσο περισσότερο το αφήνουμε αυτό, τόσο πιο ριψοκίνδυνο γίνεται.
TS: Μην ανησυχείς Oscar, το διαχειριζόμαστε.
WJ: Αν υπάρχει ένα αυτοκίνητο ασφαλείας τώρα, θα το κάνει πολύ άβολο. Σε παρακαλώ κάνε το τώρα.
Τελικά, ο Norris τον άφησε να περάσει και έμεινε στην ουρά του Αυστραλού για λίγο, προτού τελικά μείνει λίγο πιο πίσω. Αν και φανερά στενοχωρημένος από την απόφαση, ο Norris φαινόταν να έχει ηρεμίσει στο τέλος και να αποδέχεται την άποψη της ομάδας – ακόμα κι αν δεν συμφωνούσε απαραίτητα μαζί της.
Γ68, LN: Ναι, δεν χρειάζεται να πεις τίποτα.
Ο Piastri ολοκλήρωσε τη δουλειά για να πάρει την πρώτη του νίκη στη F1, και μάλιστα ζήτησε συγγνώμη που ίσως έκανε τις οδηγίες της ομάδας λίγο πιο δύσκολες λόγω της εξόδου του πριν από το pistop και του μειωμένου ρυθμού στο τελευταίο stint.
Γ70 TS: Μπράβο Oscar, μπράβο, καρό σημαία. Μπράβο φίλε. Πολύ καλά.
O.P.: Ναι, σας ευχαριστώ όλους, σας ευχαριστώ πολύ, ευχαριστώ για τον συντονισμό. Συγγνώμη, έκανα την εναλλαγή λίγο πιο επίπονη από όσο έπρεπε, αλλά σας ευχαριστώ, το εκτιμώ. Μέγιστοι βαθμοί. Πραγματικά καλό Σαββατοκύριακο. Πρώτη νίκη στην F1. Σας ευχαριστώ όλους.
Γ70 LN: Μπράβο, καλό 1-2, καλό σύνολο βαθμών. Συγχαρητήρια σε όλους σας. Επάξια.
WJ: Όπως είπα σήμερα το πρωί φίλε, θα υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!