Ο George Russell αποκάλεσε τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli της Formula 1 “αχρείαστα”, αφού οι οδηγοί έσπευσαν να τα εγκαταλείψουν κατά την έναρξη του Sprint στο Spa.
Εάν ένας αγώνας δηλωθεί υπό βροχή και ξεκινήσει πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν τα βρόχινα, με μπλε χρώμα της Pirelli.
Ωστόσο, η ανωμαλία είναι ότι από τη στιγμή που οι συνθήκες γίνονται ανταγωνιστικές, το ελαστικό για ακραία βρεγμένο οδόστρωμα θεωρείται ελάχιστα χρήσιμο.
Στον αγώνα Sprint του Spa, υπήρξε βιασύνη στα pits για αλλαγή στα ενδιάμεσα ελαστικά μόλις ξεκίνησε ο αγώνας, με το μισό grid να μπαίνει στην αρχή και το υπόλοιπο στο τέλος του πρώτου γύρου υπό καθεστώς πράσινης σημαίας.
«Το βρόχινο ελαστικό είναι ένα πολύ άσκοπο ελαστικό, είναι πραγματικά, πολύ κακό», είπε ο Russell.
«Είναι πιθανώς έξι, επτά δευτερόλεπτα πιο αργό ανά γύρο από το ενδιάμεσο. Και ο μόνος λόγος για τον οποίο θα επιλέγαμε ποτέ το βρόχινο είναι επειδή θα “πλέαμε” στη πίστα στα ενδιάμεσα. Άρα πρέπει να βελτιωθεί ουσιαστικά».
«Η υδρολίσθηση με αρκετά λίγο νερό είναι πραγματικά ουσιαστική. Θυμάμαι ότι έβλεπα παλιά βίντεο από το 2007 με τον (Felipe) Massa και τον (Robert) Kubica στο Fuji, τόσο πολύ νερό, που εξακολουθούσαν να πιέζουν.»
«Θυμάμαι ότι ήμουν σε ημέρες δοκιμών εδώ στη F3 και στη Formula Renault, σε ελαστικά Michelin και Hankook, η υδρολίσθηση δεν ήταν ιδιαίτερη, αλλά εκτιμώ ότι τα Pirelli τα καταφέρνουν καλύτερα σε μεγάλες ταχύτητες, από 200 μίλια την ώρα. Δεν είναι απλό. Ωστόσο, πρέπει να υπάρξουν σημαντικές βελτιώσεις».
Ο Charles Leclerc της Ferrari συμφώνησε με τον Russell.
«Υπάρχει δουλειά που πρέπει να γίνει, γιατί έχουμε ακραία ελαστικά που είναι πολύ αργά αλλά είναι πολύ καλά για υδρολίσθηση», είπε. «Αλλά δεν οδηγούμε ποτέ σε αυτές τις συνθήκες λόγω ορατότητας».
«Έτσι, όποτε η πίστα είναι οδηγήσιμη, όλοι πρέπει να αλλάζουμε στα ενδιάμεσα. Άρα, είναι αρκετά περίπλοκο αυτή τη στιγμή. Νομίζω ότι τα βρόχινα πρέπει να είναι πιο γρήγορα και πιο κοντά στα ενδιάμεσα, ώστε να τρέχουμε περισσότερο στα βρόχινα από τα ενδιάμεσα».
Νωρίτερα στο Σαββατοκύριακο του Spa, ο Russell πρότεινε ότι η FIA θα έπρεπε να λάβει «τολμηρές αποφάσεις» σχετικά με τους αγώνες σε βρεγμένες συνθήκες. Ο διευθυντής της GPDA (Grand Prix Drivers’ Association) είπε ότι ήταν χαρούμενος που το Sprint ξεκίνησε μετά από καθυστέρηση λόγω έντονης βροχόπτωσης. ακολουθούμενο από αρκετούς γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.
“Νομίζω ότι έκαναν καλή δουλειά δεδομένων των συνθηκών”, είπε. “Είναι πολύ σύνθετο, καθώς οι συνθήκες είναι απίστευτα επικίνδυνες, τρέχεις με 300 χιλιόμετρα την ώρα στην ευθεία και δεν μπορείς να δεις 50 μέτρα μπροστά σου».
«Φαίνεται ιδιαίτερα κακό σε αυτό το GP. Δεν ξέρω αν φταίει η υγρασία ή τα δέντρα ή τι άλλο, αλλά το spray απλά δεν φαίνεται να διασκορπίζεται. Και είναι σαν να οδηγείς σε ένα σύννεφο».
Πρότεινε επίσης ότι οι γύροι του αυτοκινήτου ασφαλείας θα πρέπει να αντικατασταθούν από αυτοκίνητα που τρέχουν με ταχύτητα – αλλά όχι αγωνιστικά – για να βοηθήσουν στη διασπορά του νερού.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!